Anonymous Ajak Hacker Seluruh Dunia Serang Israel

 

anonymous

Tel Aviv: Sekumpulan penggodam dikenali sebagai Anonymous didakwa bakal melancarkan serangan terancang terhadap Israel mulai 7 April ini.

Untuk menjayakannya, Anonymous meminta penggodam di seluruh dunia bergabung dan menyertai gerakan #OpIsrael itu.
Menurut Anonymous, misi mereka ialah ‘menghapuskan Israel dari dunia Internet’.

Kenyataan dikeluarkan oleh Anonymous menyebut, penggodam bersetuju bersatu untuk menentang Israel dan rejim Zionis itu dinasihat supaya bersedia untuk ‘lenyap’ dari dunia maya. “Ini bukan dilakukan seorang atau sepasukan penggodam, sebaliknya diusahakan pelbagai gerakan penggodam seluruh dunia,” kata kumpulan itu.

Anonymous berkata, operasi #OpIsrael itu akan mencatat sejarah sebagai serangan siber terbesar pernah dilakukan ke atas sesebuah negara. Menurut mereka, berdasarkan senarai yang dikumpulkan, sebahagian besar daripada penggodam terbabit berasal dari Timur Tengah. Sementara itu, akhbar Haaretz melaporkan, kerajaan memandang serius ancaman berkenaan.

Pegawai kanan hal ehwal Internet Israel, Ofir Ben Avi berkata, kerajaan sedang mempersiapkan pertahanan bagi menghadapi serangan berkenaan. “Ia berbeza daripada serangan siber sebelum ini kerana penggodam di seluruh dunia bergabung menyerang kami,” katanya. – Agensi

 

Carian Google


6 Responses

  1. ZACHRUL says:

    hahaha…. kasi pupus jer puak2 iblis laknat tu… AMIN

  2. kick_012 says:

    byak btol keyboard warrior sini…
    klu post ni x kluar pon pihak Israel mmg dah tau…
    sbb hacker Israel pon msty dpt info psl ni…
    cume dorang x kan nak join tok jtuhkan Negara sdri…
    so tggu je la serangan dri 1 dunia…^_^

  3. Wah Hamidi says:

    GOOD .Israel pat0t lnyp dri alam maya nie…Aq pown nk join la…Kat Mne? bgi alamat nyer…kat palestine ker,,aku akn gy…dmi mlnypkn israel dri dunia maya nie..

  4. Wah Hamidi says:

    GOOOOOD aq akn join…dmi mlnyp kn israel nie…give alamat je…aq akn pegy…wlaupun luar ngare…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

\