Soalan Pelik , Jawapan Cerdik

Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah
seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut :
"Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"
Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4,
kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya
seharusnya berada di tempat yang sama juga!".

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua.
Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan
tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan
ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di
darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua
dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian
yang akan diberikan.
Klik sini untuk sambung baca


1 Response

  1. Anonymous says:

    Satu perkara siapa yang fitnah ? Cuba kaji apa ko tulis . Sapa yang fitnah ? Apa yang aku fitnahkan ? Boleh higlight ayat fitnah aku ? Tunjuk hero…ouch… Jadi di sini ko yang fitnah sebab dalam hati langsung tak ada niat nak jadi macam Ju On untuk sekadar tidak letak nama aku . Dan lagi satu siapa yang penakut di sini dan siapa yang tunjuk hero dengan menyamar serta menipu dan bila aku panggil kat sana langsung tak berani nak muncul untuk aku 1 on 1 cakap baik – baik tapi ko tetap nak guna cara yang membuat hati orang panas . Kawan rapat aku ? Oh , itu bukan kawan rapat aku tapi ko mesti tanya orang dalam BCR? kawan rapat aku bukan kat BCR ye . harap maklum . itu dah satu fitnah… Dan lagi satu fitnah sebab ini bukan taktik tapi untuk blogwalking + agih trafik dan aku sudah buat 1 page siapa yang nak trafik . Dan sebelum register aku dah tulis syarat kat situ . So diorang dah setuju kalau hantar borang kat aku tu .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *